وبلاگ دبیرستان شهید آیت کریت - طبس

وبلاگ دبیرستان شهید آیت شهرستان طبس روستای کریت

وبلاگ دبیرستان شهید آیت کریت - طبس

وبلاگ دبیرستان شهید آیت شهرستان طبس روستای کریت

رفتن دانش آموزان ودبیران مدرسه راهنمایی شهید آیت به اردو

دانش آموزان ودبیران مدرسه راهنمایی شهید آیت دیروز شنبه مورخ۲۴/۲/۹۰در روستای ییلاقی خرو واقع در ۳۰کیلومتری شهر طبس به اردو رفتند. بعداز برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان پایه سوم دانش آموزان در میدان فوتبال چمن مصنوعی اردوگاه دانش آموزی میرزا کوچک خان به بازی مشغول شدند. در کل به گفته دانش آموزان خوش گذشت.

 

عکس های دانش آموزان و جشن تکلیف به زودی در وبلاگ قار خواهد گرفت.

مسابقات معرق کاری و رایانه در سطح شهرستان

امروز سه شنبه ۲۰/۲/۱۳۹۰دانش آموزان برگزیده پایه سوم:حسین یعقوبی - محمد عباسی - علی آزاد در مسابقه معرق کاری و دانش آموزان برگزیده پایه دوم:سید مصطفی حسن نژاد ومحسن کرمی مقدم در مسابقه کار با رایانه شرکت نمودند 

آرزوی موفقیت برای آنان دارم. 

آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی

مصوبه هفتصد و پنجاهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 26/4/1386

ماده (1) : تعاریف

ارزشیابی تحصیلی و تربیتی: ارزشیابی تحصیلی و تربیتی بخش جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی یادگیری است که داوری و قضاوت در مورد آموخته ها و تغییر رفتار دانش آموز در جهت نیل به هدفهای آموزشی و پرورشی بر اساس آن صورت می پذیرد.

ارزشیابی تشخیصی: ارزشیابی تشخیصی به منظور آگاهی از میزان آمادگی دانش آموز جهت شروع مناسب تدریس مطالب جدید توسط معلم انجام می گیرد.

ارزشیابی تکوینی : مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر توسط معلم و دانش‌آموز و سایر ارزیابی کنندگان به منظور بهبود فرایند یاددهی ـ یادگیری، در طول هر نوبت          به عمل می‌آید که شامل انجام تکالیف درسی، آزمون‌های عملکردی، فعالیت‌های مرتبط با درس خارج ازکلاس به صورت فردی یا گروهی (فعالیت‌های پژوهشی و ...) ارزشیابی‌های باز و مشاهدات تدریجی رفتار و خودارزیابی و نظر اولیاء دانش آموز می‌باشد.

بقیه را در ادامه مطلب ببینید

ادامه مطلب ...

ارزشیابی توصیفی

ارزشیابی یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش و بخش جدایی ناپذیر آن است .چرا که ارزشیابی تنها به امتحان پایانی یک پایه یا دوره تحصیلی محدود نمی شود .بلکه به عنوان وسیله ای برای هدایت مستمر یادگیری دانش آموزان و مقاصد گوناگون همراه با فرایند آموزش و پرورش در جهت تحقق هدف های آن به کار می رود . لذا ارزشیابی برای یادگیری ، همگام با یادگیری و در خدمت یادگیری به عنوان یکی از مهم ترین وظایف معلمان است . نباید تصور کرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی صرفا برای تعیین میزان یادگیری دانش آموزان است ؛ بلکه در ارزشیابی ، فعالیت هایی که معلم برای فراهم آوردن شرایط یادگیری نیز انجام می دهد ، ارزشیابی می شود .

ادامه مطلب ...

جایگاه حضرت زهرا(س)

جایگاه حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام در روایات


زمخشرى در کشاف هنگام ذکر ماجراى زکریا و مریم ‏علیهماالسلام نقل کرده ‏است که پیامبر صلى الله علیه و آله در هنگام قحط سالى، به گرسنگى مبتلا شد. حضرت ‏فاطمه ‏علیهاالسلام دو قرص نان و پاره‏اى گوشت براى آن ‏حضرت، تحفه برد و وى ‏را بر خود مقدم داشت. امّا آن ‏حضرت طبق را به خود فاطمه بازپس داد و فرمود: آن را بگیر. آنگاه روپوش روى طبق را برگرفت. طبق پر از گوشت و نان بود. فاطمه با دیدن این صحنه شگفت‏زده شد و پى ‏برد که این ‏نان و گوشت از جانب خداوند فرستاده شده است. پیامبر به فاطمه فرمود: این نان و گوشت از کجا آمده است؟ فاطمه پاسخ داد: از سوى خدا که او هر که را خواهد بى‏حساب، روزى دهد. پیامبر فرمود: سپاس خدایى را که تو را مانند بانوى زنان بنىاسرائیل قرار داد. سپس آن‏ حضرت، على بن‏ابى‏طالب و حسن و حسین و اهل‌بیتش را جمع کرد و همگى از آن غذا خوردند و سیر شدند. امّا از غذا، هیچ کاسته نشده بود و فاطمه باقیمانده ‏غذا را به همسایگان خویش بخشید.  

بقیه مطالب را در ادامه مطلب ببینید

ادامه مطلب ...

اعلام نتایج آزمون علمی مرحله دوم

نتایج آزمون علمی مرحله دوم اعلام گردید دانش آموزان وخانواده های گرامی می توانند با مراجعه به سایت آموزش وپرورش استان یزد از نتایج آزمون اطلاع پیدا کنند.

نمونه سوالات دروس پایه های اول ودوم راهنمایی

پایه اول 

 

عربی     دینی     اجتماعی      املا      حرفه      جغرافی       نگارش       علوم        قرآن 

 

 

سوالات پایه دوم  

 

اجتماعی        املا         حرفه            نگارش        علوم           قرآن              تاریخ     تاریخ

 

کلیه دروس دوم در فایل WORD 

               دانلود 

پایه سوم 

انگلیسی سوم راهنمایی

شعری در نکوداشت مقام معلم

 —تقدیم به تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت –

دستهایت می فشاند بذر مهـــر                روی پاکت می درخشد همچو مهر

با کلامت عشق می گیردحیات                 من اسیر جهـــل وتوباب نجــــات

تو به من گفتی زذلت دور باش                  دشمن نیــــرنگ و ظلم و زور باش

با الف ایمـــــان به من آموختی                 جـــان من پروانه کردی ســـوختی

شعله ای از عشق حق در من زدی            آتش مهـرش در این خرمن زدی

تو مرا بردی به سوی آسمـــان                  تا فضــای بیکران کهکشـــــان

سرخط من در کتــــاب زندگی                   رهـــبر من در مسیر بنـــــدگی

روشنایی بخش تاریکی جهــــل              می شود سختی برایم با تو سهــل

دست بردارم به درگاه خــــــدا                    تانسازد قلبم از مهرت جــــــــدا

گشته ام بر موج عشق تو اســـــیر              سایه مهـــــــر از سر من برمگیر

ای گل بستان علم ای مهـــــربان                کی توان بنمود وصفت را بیــــان

نور حق بر قلب تو تابنــــــده باد                   جان ما از نور مهــــــرت زنده باد

هر بلا ازجسم پاکــــــت دور باد                   چشم بد خواهــــــان تو بی نور باد

                           سراینده : محمدرضادفتری

مربی پرورشی مدرسه راهنمایی شهید آیت

فرمول های مساحت ومحیط اشکال هندسی

دانش آموران عزیز جهت مشاهده فرمول ها روی کلمه زیر کلیک کنید.

دانلود

مطهری پاره تن اسلام بود.

 

 

 مطهری از برجستگان عالم اندیشه اسلامی است.وی در قریه فریمان در نزدیکی مشهد متولد شد و در نوجوانی به حوزه علمیه این شهر و پس از چند سال به حوزه علمیه قم رفت.این دوران زمانی بود که رضا شاه بر حوزه های علمیه فشار وارد می کرد و تنها اندکی از فوت حاج شیخ عبد الکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم می گذشت.مطهری مدت 15 سال در قم و در محضر بزرگانی چون بروجردی، امام خمینی و همچنین سید محمد حسین طباطبایی فیلسوف عالیقدر جهان اسلام گذرانید.

مطهری به سال 1331 به تهران آمد و در مدرسه مروی به تحقیق مشغول شد و سه سال بعد به عنوان استاد دانشگاه در دانشکده الهیات و معارف اسلامی آغاز بکارکرد.فعالیتهای سیاسی مطهری بطور جدی با قیام 15 خرداد 1342 آغاز شد.در زندگینامه مختصری که در مقدمه آثار وی چاپ شده (1372، شرح حال آمده در این قسمت عمدتا متکی بر همین زندگینامه است) .چند بار زندان و بازداشت در کارنامه فعالیتهای وی ثبت شده است که اولین آن 15 خرداد 42 بود.مطهری در رهبری مذهبی هیاتهای مؤتلفه اسلامی هم شرکت داشت.وی در سال 1346 به اتفاق جمعی دیگر در تاسیس حسینیه ارشاد نقش مهمی بر عهده گرفت و پس از بروز مشکلاتی با دیگر اعضاء در مسجد الجواد، مسجد جاوید و ارک تهران به فعالیتهای خود ادامه داد.مطهری در شرایط به ثمر رسیدن نهضت اسلامی از معتمدین و مشاورین اصلی امام خمینی بود و از سوی ایشان در تشکیل شورای انقلاب عهده دار مسئولیتهایی گشت.وی سرانجام در سال 1358 از سوی گروه تروریستی فرقان که گرایشات افراطی ضد روحانی داشتند، ترور شد. مطهری تنها فرد از جمع افراد مطرح در این فصل است که با چنین انجامی روبرو گردید.